Friday, July 07, 2006

Sista dagen

Sista dagen på jobbet innan semestern. Längtar enormt efter att sätta mig i bilen med L på måndag och köra ner till Vimmerby. Väderkartan lovar sol åtminstone till onsdag, kan det vara möjligt att vi har sån tur?

Men först sexårskalas i morgon. Ganska många av dagiskompisarna är bortresta för sommaren redan, men vi hoppas på ett lagom stort och lyckat piratkalas. I morgon ska jag göra dödskalletårta.

L vill ha en bikini och min magkänsla säger nej. Jag tycker bikinin signalerar sexualitet och en liten bh på en plattbröstad sexåring provocerar mig på ett helt annat sätt än en baddräkt. Det må vara ologiskt, men magkänslor är inte att förakta. SMS-diskuterade frågan med Pappa L igår och jag blir så glad när han avslutar med ”as a feminist I agree”. Min dotter växer upp med en feministisk pappa - det är riktigt bra.

No comments: