Monday, June 02, 2008

Skrynkliga syalster

Har sytt lite i veckan som gått. R har varit bortrest så jag har haft extra mycket tid för mig själv.

Här en skrynklig liten skjorta (mönster från Gynthers bok igen) som blev hur bra och söt somhelst men tyvärr lite liten. Den funkar men skulle vara mycket bättre i en storlek större. Får sy en ny. Så om någon vill ha en liten hemsydd skjorta i typ storlek 56/62 så är det bara att hojta till - jag kan tvätta och stryka den innan leverans i så fall...! Sval och skön på sommaren...

Och så ett par sköna sommarhängsleshorts. Det mönstret är också från Gynthers bok men jag gjorde lite små modifieringar, tex ingen resår i byxänden plus att jag sydde i tunn trikå (tror att man i boken tänker sig ett tunt bomullstyg snarare). Superbra blev de i alla fall, sitter som en smäck!


No comments: