Wednesday, April 25, 2007

Årets kamp inledd

Årets kamp mot överflödskilona och den år för år försämrade konditionen är inledd! I år har jag toppat på över 70 kg (jag säger inte hur mycket över) och ärligt talat så ville jag inte riktigt tro att det var sant när jag såg siffrorna på vågen. Jag klev av och nollade och klev på igen, just in case. Sen hoppade jag snabbt av för att slippa se siffrorna för länge. Så mycket har jag inte vägt sen jag var gravid med L, i typ vecka 25 eller så, och nog för att jag gärna skulle vara gravid nu också, men den bistra verkligheten är att det enbart är god dricka och god mat som orsakat de där extra kilona och kulan på magen.

Eftersom det trots allt gick rätt bra att komma igång med joggning förra året så gör jag ett frest på joggning i år också. Självklart måste jag angripa matvanorna också. Börjar med att skriva upp allt jag äter. Det brukar i sig ha en avskräckande effekt. Jag har ett inre motstånd mot att fästa på papper att jag klämt en påse ostbågar en tisdagkväll, det blir liksom mer verkligt om det skrivs upp och inte bara äts upp. Alltså är det större chans att jag avstår från de värsta onyttigheterna om jag måste skriva upp allt jag ätit. För att fuska med ätandet är ju en sak, men att fuska med noteringarna, nej det går bara inte. The human mind...

Så...antal gånger jag joggat i år (=de senaste 2 veckorna): 4 gånger.

2 comments:

Kinna Jonsson said...

Jag hejar på dig. Har själv kommit igång och varit ute på min första runda.

Mustardseed said...

Tack! Allt hejande behövs! :-)