Thursday, April 26, 2007

I väntans tider


Ååååh väntar otåligt på mitt senaste bokpaket från Adlibris. Paketspårningen visar att paketet nu är sorterat tre gånger på samma poststation, känns som de borde vara klara med sorteringen snart då och kunna köra ut till macken...?

Förutom att jag lägger osunt mycket pengar på böcker i största allmänhet (kan inte biblioteket också börja med hemleveranser? eller åtminstone leverans till närmsta mack?) så har R och jag utvecklat en passion för kokböcker. Vår släkt behöver inte fundera på vad de ska köpa till julklapp, fixa bara säsongens senaste kokbok så är vi nöjda och myser. Nu tänkte jag (som synes i beställningslistan) satsa lite på min viktnedgång och se om Klara Desser har något att erbjuda med sin goda GI-dagar. Och så lite familjemat – barnen börjar mer och mer vänja sig vid att vi introducerar ny mat! Maträtter som tre av fyra barn fnyste åt för ett år sen har strykande åtgång nu, trägen vinner!