Wednesday, April 11, 2007

Gårdagens...

Mia på Barnsidans blogg har letat upp en kul fylleriövning, jag hakar på så det blir något skrivet på min blogg också. Såhär var det igår:

Dagens städ: Leksaksplock i vardagsrummet.
Dagens klädsel: Svart klänning med bälte i midjan över gråa stuprörsjeans.
Dagens träning: Hmm...pass.
Dagens tvätt: Hade legat ohängd i maskinen sen kvällen före men hängdes av morgontidig sambo.
Dagens mat: Kronärtkocksfylld pasta med kräftstjärtar och ruccola.
Dagens barntjafs: ”Nu får du sluta gnälla över att dina pengar inte räckte till ett gosedjur för 200 annars får du aldrig mer följa med till leksaksaffären”
Dagens partnertjafs: Hände inte.
Dagens kärlek: Att fingersmeka dotterns rygg när hon skulle somna.
Dagens synd: En näve ostbågar innan middagen. Och orena tankar.
Dagens depp: Att jag har gått upp fem kilo istället för att gå ner fem kilo det senaste året och att det märks.
Dagens kick: Mitt jobb!
Dagens tvångstanke: Fan vad det kliar i hårbotten, har jag fått löss?
Dagens mys: Att bygga en legohusbil med bubbelskrattig dotter.
Dagens irritationsmoment: Bredbandsbolaget och den pixliga bilden de aldrig lyckas hjälpa oss med.
Dagens längtan: Kommande helgens besök hos mormor och morfar mfl
Dagens oro: Hur ska vi hinna med allt vi ska på jobbet innan sommaren?
Dagens skuldkänslor: Måste sluta komma med tomma hot till grinig sexåring. Se dagens barntjafs.
Dagens dubbel: De sista två avsnitten av Prison Break säsong ett.

No comments: