Tuesday, November 28, 2006

Trögblogg

Jag har tappat fart på bloggandet och läsandet av andra bloggar efter semestern, en vecka helt utan internet har fungerat som avgiftning tror jag.

L hårdtränar tae kwondo inför sin första gradering som är på söndag nästa vecka. Vi åkte hem från mormor och morfar i Linköping tidigt i söndags morse så att hon skulle hinna till sista träningen innan graderingen. Hon ser ut som värsta mini karate kid när de kör, förutom att hon blandar ihop höger och vänster hela tiden, och utför alla övningar åt andra hållet jämfört med resten av gruppen. Vi får se om det blir gult streck på bältet ändå. Jag hoppas innerligt det. Är övertygad om att hon kommer ge upp helt om hon inte får sitt hett eftertraktade gula streck, och det vore synd. Tae kwondo känns som den perfekta idrotten för barn. Träning i grupp men ändå helt på barnets egna villkor. Inga laguttagningar, stjärnor i laget eller någon som blir sittandes på bänken. Bra fysisk träning, med styrka, balans och koordination i kombination med ett lagom mått av disciplin.

Måste hejda mig själv i min iver att uppfostra en hälsosam själ i en hälsosam kropp. Mer dekadens åt barnen!

No comments: