Friday, November 03, 2006

Kulturella äventyr

Träffade några vänner på Hallongrottan igår och lyssnade på när Pija Lindenbaum intervjuades av Annika Roth Persson om sin senaste bok Lill-Zlatan och morbror Raring. Världens skönaste bok, som har sin enda konkurrens i Pijas tidigare produktion. Måste gå tillbaka till Hallongrottan en annan dag och titta på vuxenböcker i lugn och ro också, de har ett riktigt bra utbud.

Ikväll ska R och jag gå på teater igen, Jösses flickor - återkomsten. Insåg till min förskräckelse att föreställningen är ca 4 timmar lång. Inklusive paus i och för sig, men ändå. Jag är inte piggast i världen på fredagkvällar. Hoppas pjäsen är fängslande och högljudd så jag inte somnar´mitt i.

1 comment:

Var dags glimtarn said...

Tack för boktips! LillZlatan får bli lille O:s födelsedagsbok!