Tuesday, August 01, 2006

Innehållsglidning

När jag startade den här bloggen hade jag en tanke om att jag skulle ventilera de situationer som skulle uppstå i vår nybildade familj (därav titeln). Med barn från två håll och ex från två långa förhållanden i bakgrunden antog jag att det skulle bli en del att skriva om. Med snart ett år i vår nya familjekonstellation kan jag konstatera att visst finns det saker att skriva om, men jag gör det inte. Jag kan skriva om mig själv och om min dotter och möjligtvis sånt som rör relationen med hennes pappa, men det känns inte rätt på någotvis att skriva om situationer med sambons barn eller hans ex för den delen. Det blir för utlämnande. De är en stor del av mitt liv, påverkar min vardag, men det är inte rätt att skriva om dem här, så känns det tydligt.

Jag kanske får hitta på en ny titel på bloggen, som bättre speglar vad denna blogg blivit. Vild apa utan bananer kanske vore nåt.

No comments: