Monday, March 31, 2008

Nu är det dags!

Jag ser mig själv i spegeln och tillbaka glor en gammal tant. Vad jag än tar på mig så är det en gammal tant som stirrar tillbaka. (Hon ser rätt chockad ut). Uuuuuuurk. Nu är det definitivt dags att göra något åt mina 10 extra kilon. Det har gått 8 veckor sen bebisen kom så det finns liksom inga ursäkter längre. Slut på chokladdieten och dags för nyttig mat och långa promenader med vagnen. Det verkar som om våren kommit tillbaka också så om man bortser från den uschliga (jo jag är öschöte guschelöv!) vinden idag så ska jag nog lyckas pallra mig ut någon gång om dagen. Måste.

2 comments:

Ina said...

Vid 7 kg går min tantidentitet också, så jag förstår precis vad du menar... Nu är det "bara" 5 kvar (igen) så då börjar det kännas ok, jag känner igen nunan som möter min blick i spegelglaset. När du väl kommer igång med rejäla barnvagnspromenader kommer du inte att vilja vara utan dem. Perfekt årstid ju, allt blir bara ljusare, varmare, grönare! Och så lite mattanke också så vips är de 10 kilona historia. Plätt-lätt! :) ...på papper i alla fall!

Mustardseed said...

Ja, jag låg och tänkte på ditt sockermonster igår kväll och insåg att jag har ett eget sockermonster...som måste besegras!