Tuesday, October 02, 2007

Äntligen min födelsedag!

Hurra hurra hurra, idag är Modernas födelsedag, hurra hurra hurra! Grattis till mig på 35-årsdagen..!

Och R har bokat bord på Kungsholmen ikväll så att jag också får gå ut och äta på något flashigare än TGIFriday’s som vi annars brukar landa på. R brukar nämligen frekventera den ena lyxkrogen efter den andra genom jobbet och jag grymtar emellanåt om att det är orättviiiist (fast jag egentligen inte alls gillar att tvingas ut på kvällstid med jobbet utan mycket hellre stannar hemma och slabbar i mig makaroner och köttbullar med ketchup med barnen). På ett sätt är det bra att R på sin arbetsgivares bekostnad får prova sig igenom Stockholms lyxkrogar, eftersom vi då vet exakt vilka krogar vi INTE ska gå till när det är vår egen plånbok som ska bekosta kalaset.

Hursomhelst så blir det Kungsholmen ikväll och jag längtar. Och nuförtiden får ju gravida äta sushi igen, så jag kanske till och med vågar mig på deras sushimeny.

För övrigt har R gått omkring och myst och sagt att han är så nöjd med sina presenter (plural!!) till mig, så jag är enormt nyfiken på vad det är också. Vem har bestämt att bara barn får njuta av att fylla år?

2 comments:

Anonymous said...

Grattis på födelsedagen!
Hoppas ni har en underbar kväll.

/Barbro från Julibarn

Anonymous said...

Grattis i efterskott! Hoppas ni hade en trevlig kväll på Kungsholmen!