Monday, October 08, 2007

I am Queen of Pyssel

Mitt liv som pysslig har börjat. Igår packade jag äntligen upp symaskinen jag köpt och lyckades till min stora glädje och stolthet inte bara trä maskinen utan problem utan därefter också sy flera sömmar utan några stora haverier. Lite gnäll och stånk, men sånt får man räkna med. Jag lyckades till och med sy i en dragkedja, det tycker jag är snudd på överkurs med tanke på att jag inte suttit framför en symaskin sen mellanstadiet.

Det jag inte är så säker på är om plagget jag håller på med (att sy om en t-shirt till en overall/sparkdräkt) över huvud taget kommer att gå att få på en bebis, men jag ser det som så att med första försöket räcker det om det blir något som ser ut som ett plagg. Att räkna med att det ska gå att använda också tycker jag är lite väl mycket begärt.

No comments: