Thursday, July 19, 2007

Nystart och avslöjande

Nu är det dags. Jag börjar om. Och outar mig litegrann. Såhär. Anledningarna att det varit så stilla på bloggfronten är två.

Den ena är att jag haft så sjukt mycket att göra på jobbet att jag inte orkat tänka så mycket på att skriva för nöjes skull. Inte så mycket att säga om det.

Den andra är att vi under våren försökt bli gravida, och så småningom också lyckats. Eftersom vi velat hålla det lite hemligt och eftersom en massa personer jag känner IRL brukar läsa här emellanåt så har jag inte velat skriva om det. Och eftersom tankarna har upptagits ganska mycket av just detta stora häftiga så har det därmed inte blivit så mycket skrivet alls.

Men nu sitter jag här med en rätt stor mage som egentligen bara är i v12, men som ser ut som om den vore i minst v20 (i alla fall relaterat till min förra graviditet) och känner att det är ok att berätta.

Det känns stort detta. Den moderna familjen får en ny medlem och livet blir annorlunda på många sätt. Barnen får ett gemensamt syskon, som förhoppningsvis knyter dem samman ännu mer. R och jag får vänja oss vid att inte ha våra barnfria kvällar och helger, men får i gengäld en egen knodd som kallar oss för mamma och pappa. En plutt som vi slipper dela med oss av.

De blivande syskonen vet inget än. Det kändes alldeles för tidigt i mitten av juni när de första gav sig av på sommarsemester, och nu dröjer det nån vecka till innan alla fyra är hemma samtidigt. Det känns viktigt att berätta för allihop samtidigt, så vi lugnar oss till dess. Jag förväntar mig glada miner och spänningsfyllda blivande syskon. K har tjatat tidigare om att vi borde skaffa en bebis (”snääälla, jag kan ta hand om den...!”), och L är i en grym bebisälskarfas, så jag hoppas det kommer sätta tonen.

7 comments:

Anonymous said...

tittar in och säger Hej!
och grattis och lycka till också, efter att ha läst detta, ditt översta inlägg. Ha det bra!

Lallamen said...

Jättegrattis!!! Så roligt.
Tänk, en liten femma. Nu slår ni oss :-)
Lycka till och det ska bli kul att följa er resa både här på bloggen och annorstädes...

Kajsa Bergman Fällén said...

Grattis (igen) :-). Det kommer nog inte gå någon nöd på den bebisen när det gäller kärleksfulla storasyskon! :-)))))

Ina said...

Oj, vad roligt!! Grattis!!! - och vad roligt att du skriver igen - jag har saknat det!!

Mustardseed said...

Tack för gratulationerna! Det känns verkligen jättehärligt och så lite läskigt också...

Anonymous said...

Jättekul, grattis och lycka till!

Kram Smile

Var dags glimtarn said...

GRATTIS!!!!!!!!!!! :) Jättekul att få veta!Har sett det på listan och blev så glad :)