Saturday, July 28, 2007

7-åring

Idag har vi firat vår 7-åring (som för övrigt vaknade vid 5 i morse och undrade om det verkligen kunde vara natt när det var så ljust ute). Morgonen inleddes som sig bör med dödskalletårta och paket på sängen. Hello Kittylakan, Bratzsovsäck och nytt spel till Nintendo DS och andra presenter blev mycket uppskattade.

Klockan elva stod hela den moderna familjen tillsammans med Pappa L utanför Gröna Lunds portar och Ls födelsedag firades traditionsenligt med en heldag på nämnda nöjespark. Efter oräkneligt antal åkturer och lotter samt avslutande sockervadd var det fyra mycket nöjda barn som lämnade Grönan vid 16-tiden, då parken redan invaderats av kvällspubliken (som kanske kan ses på Sommarkrysset ikväll) och köerna blivit löjligt långa.

R och jag somnade en timme direkt när vi kommit hem medans ungarna provade Ls presenter och röjde runt i största allmänhet. Nu känner jag mig redo för läggdags igen, men jag misstänker att jag måste hålla mig vaken ett par timmar till, så att barnen hinner bli trötta också. Visst får man lägga sig före barnen när de blivit tonåringar? *planerar*

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Kajsa Bergman Fällén said...

Grattis till stora tjejen i efterskott! Tycker det var alldeles nyss hon var pytteliten!

Makena said...

Grattis till din 7-åring! Här har vi nu på morgonen firat en 5-åring istället:). Och du, visst kan man lägga sig före barnen..och det innan tonåren. Bekänner här och nu att vi för ett par dagar sedan la oss före våra killar (6,5 och 5) eftersom de somnat i bilen och var STENPIGGA och föräldrarna var DÖDSTRÖTTA. De fick en tid när de skulle ligga i sängarna (6-åringen kan klockan)och de var så skötsamma och lekte på sitt rum och gick sen själva och la sig innan den tid vi sagt. (Maken gick ner nått ärende och såg att de lagt sig). Så visst går det! Iallafall om man har så bra barn som jag! ;).Märktes att de växte av detta förtroende också :).