Monday, October 06, 2008

Vi har varit romantiska i helgen

nåtsåpass. Jag trodde jag skulle gå och klippa mig i fredags eftermiddag (MYCKET välbehövligt för övrigt, har inte varit hos frissan sen i maj och det märks...) men näppeligen. R hade avbokat tiden i smyg den luringen och istället bokat in oss på romantisk weekend på Sundbyholms slott utanför Eskilstuna. Det var en födelsedagspresent till mig som kom oss båda tillgodo kan man säga. I fick också följa med, vilket skulle kunna inneburit att romantiken uteblev, men så blev det inte.

Jag älskar Sundbyholms slott. Underbart fantastisk mat, härligt afternoon tea med scones, marmelader, ostar och massor av godsaker. Finfina rum, eller sviter kanske, med bubbelbadkar. Och så helt fantastiska omgivningar. Såhär års är det oslagbart. Stora stora lövträd i alla höstens färger som omger slottet. Vattnet runtom. Perfekt för promenader. Då somnar bebisen och man kan gå in på rummet och vara lite romantiska också.

No comments: