Thursday, February 07, 2008

Tjejkläder?

Jag som är helt såld på 70-talsretro gillar en hel del av Lindex bebiskläder. De har verkligen gjort ett ryck, jag gillade aldrig Lindex när L var bebis för drygt 7 år sen, men nu hittar jag massor där som jag skulle vilja köpa. Jag kan ändå inte låta bli att irritera mig över denna helt onödiga indelning mellan flick- och pojkkläder. Som tur är måste man ju inte hålla sig inom de avdelningarna när man shoppar, men varför ens säga att det ena är pojk och det andra flick?
Någon som tex kan förklara varför Lindex har lagt den här bodyn i sin "tjejkollektion" av bebiskläder? Är det hjärtana som är för tjejiga för små tuffa grabbar att ha på sig, eller vad är det?

1 comment:

Petra said...

Hej!
Därför att "barnen kräääver det". Det är alltid svaret de ansvariga lämnar...för övrigt så var den bodyn hur söt som helst, hade alla gånger köpt det till min son om han inte hade varit sex år då :-)