Monday, November 05, 2007

TV är inte på riktigt

R och jag var på Sci-Fi Convention i Älvsjömässan i helgen. Ok, egentligen åkte vi dit för att gå på Underbara barn och kanske shoppa loss lite inför bebisens ankomst, men vi var tvungna att gå in på grannmässan också när vi ändå var där. En ganska liten mässa, men ändå väl värd ett besök om man gillar såna här prylar.

För mig var helt klart den största behållningen, och även orsaken till att jag nästan fick hjärtstillestånd, ögonblicket när jag fick syn på Theodore T-Bag Bagwell i andra änden av rummet. Min instinktiva reaktion var ”SPRING spring! Farlig mördare och förrymd fånge i närheten”. Sen kom de mer rationella delarna av min hjärna ikapp och jag insåg att det faktiskt var skådespelaren Robert Knepper som stod där och skrev autografer.

Och L var bara 3 år när hon fattat att det man ser på TV inte är på riktigt. Då när hennes pappa träffat på Karro från Lattjolajban och hon hälsade hem till L och L med uppriktig förvåning utbrast "Jahaaa. Jag visste inte att hon fanns på riktigt...!".



No comments: