Monday, August 20, 2007

Vardagslängtan

Tidigare i somras kändes det som att jag aldrig aldrig nånsin mer ville att det skulle bli vardag med jobb och skola och allt vad det bär med sig. Nu har jag haft nästan fyra veckors semester och till min förvåning har en längtan efter vardagen börjat smyga sig på. Jag älskar hösten, har alltid gjort det, och skolstart har alltid varit mera nystart än nyår för mig. Nu vill jag börja röja härhemma, jag vill ta tag i saker som blivit liggande för länge på jobbet och jag ser fram emot ruggiga höstkvällar när vi eldar i öppna spisen och grillar marshmallows.

Jag vet att det kommer bli en intensiv höst, det är snarare mer än mindre att göra på jobbet än i våras och jag kommer dessutom bära omkring på en växande mage som kommer närma sig höggravid i slutet av året. Ändå ser jag fram emot detta. Det är en skön känsla.

(Jag inser också att det är dags för en höststädning härhemma. Ingen har städat ordentligt på hela sommaren och jag hittade just en sjukt stor men turligt nog intorkad spindel i en glasvas i fönstret...urk!).

No comments: