Friday, February 17, 2006

Feberfest

Igår kväll var jag på mitt livs första releaseparty. Det var det nystartade förlaget Rosenlarv som släppte sin första bok, Feberboken. Det stora dragplåstret var Ann Petrén som skulle läsa ur boken, men tyvärr var hon sjuk med feber (hade passat bra på en feberfest) och tappad röst och kunde inte komma. Förlaget utlovade dock att hon skulle dyka upp på nästa releaseparty istället, och garanterade på det viset full uppslutning till nästa gång också. Partyt och sällskapet var trevligt, men själv var jag urtrött och kroknade redan vid 21-tiden. Något jag i och för sig var tacksam för i morse när klockan ringde vid 5.25.

Nu ser jag fram emot att läsa Feberboken. Det finns så många bra böcker, jag kan inte låta bli att parallelläsa. Det är Den amerikanska flickan som ligger på nattduksbordet just nu. Och Tillrättalägganden. Och Erövraren. Och snart Feberboken då. Sen har jag en hög till som drar och pockar på min uppmärksamhet. Det är rikedom, att ha en hel hög med nya olästa böcker som ligger och väntar.

1 comment:

Lallamen said...

Låter underbart. För mig vore det ännu större rikedom att dessutom ha tid att läsa ;-)
(Nåja, min tid kommer. Snart har jag fyra tonåringar som jag får sitta uppe och vänta på hela nätterna. Käre tid vad det ska läsas då...)